
Norvegjia po shkruan historinë e inxhinierisë botërore me ndërtimin e Tunelit Rogfast, i njohur gjithashtu si Tuneli i Boknafjordit, një projekt gjigant që pritet të bëhet tuneli rrugor nënujor më i gjatë dhe më i thellë në planet. Me një gjatësi prej rreth 27 kilometrash dhe një thellësi që arrin deri në 400 metra nën nivelin e Detit të Veriut, Rogfast nuk është thjesht një tunel është një sfidë direkte ndaj kufijve të teknologjisë moderne.

Tuneli do të lidhë Randabergun, në veri të Stavangerit, me ishullin Bokn, duke thyer rekordin aktual të mbajtur nga Tuneli Lærdal, po ashtu në Norvegji, me rreth 2.5 kilometra më shumë gjatësi. Ai do të përbëhet nga dy tuba paralelë, secili me nga dy korsi për një drejtim, duke garantuar kapacitet dhe siguri të lartë për qarkullimin rrugor.
Ajo që e bën Rogfast unik në shkallë globale është rrethrrotullimi i dyfishtë i ndërtuar thellë nën det, i cili do të shërbejë si nyje lidhëse për ishullin Kvitsøy. Një strukturë e tillë nuk është ndërtuar kurrë më parë në këto kushte ekstreme, duke e kthyer tunelin në një laborator të gjallë të inxhinierisë së avancuar.

Sfida teknike janë kolosale. Në pikën më të thellë, presioni i ujit arrin afro 40 bar, një forcë e jashtëzakonshme mbi strukturën e tunelit. Gjatë ndërtimit janë regjistruar tashmë rrjedhje të ujit të kripur, madje përpara se gërmimet të zbrisnin nën 300 metra thellësi. Megjithatë, autoritetet norvegjeze deklarojnë se projekti është nën kontroll dhe se siguria strukturore mbetet prioritet absolut.

Tuneli Rogfast është pjesë kyçe e transformimit të rrugës bregdetare E39, një arterie prej 1,100 kilometrash që lidh Trondheim me Kristiansand. Aktualisht, udhëtimi zgjat rreth 21 orë dhe përfshin shtatë kalime me traget. Me ndërtimin e tuneleve dhe urave të reja, E39 synon të bëhet plotësisht pa tragete, duke e përgjysmuar kohën e udhëtimit në rreth 11 orë.

Megjithëse Rogfast pritet të përfundojë në vitin 2033, vizioni afatgjatë i Norvegjisë shkon edhe më tej: i gjithë projekti i modernizimit të bregut perëndimor nuk parashikohet të mbyllet para vitit 2050. / VERSUS
Reforma e re territoriale, alternativa e qeverisjes me Rajone
Gjysma e qarqeve kanë të ardhura për frymë më pak se 50% e Tiranës
Qiratë dhe ushqimet po bëhen më të shtrenjta

