BOTA /

Misteri i portit rus të Novorossiysk në Detin e Zi që financon luftën: pse Kievi nuk e godet?

Pa portin e Novorossiysk, Kremlini nuk do të ishte në gjendje të financonte luftën e ti

Shkruar nga Versus

Misteri i portit rus të Novorossiysk në Detin e Zi që financon

Nga Federico Fubini- Corriere della Sera

Vdekja e Igor Kirillov , gjenerali rus i akuzuar për lejimin e përdorimit të armëve kimike të ndaluara në Ukrainë, shtron pyetjen: Nëse forcat e Kievit mund të kryejnë veprime të tilla të guximshme pikërisht në zemër të Moskës, pse Novorossiysk është ende i paprekur? Shërbimet sekrete ukrainase arritën të lokalizonin objektivin e tyre në kryeqytetin rus dhe ta hidhnin në erë me një dozë eksplozivi teksa dilte nga shtëpia në agim. Edhe para kësaj, ata arritën të dëmtonin mbi tridhjetë rafineri ruse, madje edhe ato shumë të largëta: dronët goditën infrastrukturat e naftës deri në Omsk , 3600 kilometra nga kufiri ukrainas.

Rëndësia e Novorossiysk

Megjithatë, gjithçka është e heshtur në Novorossiysk, një nga qendrat jetike të luftës për Kremlinin dhe një nga objektivat - me sa duket - më të afërt për Kievin.
Novorossiysk është një qytet i vogël rus në Detin e Zi, me më pak se 250 mijë banorë në një hyrje të thellë rreth 150 kilometra në juglindje të Krimesë. Por Novorossiysk është gjithashtu një port i madh strategjik. Në këtë moment, sipas bazës së të dhënave Vessel Tracker, 99 anije, përfshirë anije të mëdha mallrash dhe cisterna nafte janë ankoruar në atë gji dhe 74 të tjera priten në orët e ardhshme, ndërsa dhjetëra të tjera sapo janë larguar. Shumë prej tyre nuk kanë një emër zyrtar - ata janë pjesë e "flotës hije" që lejon eksportet ruse - por mbajnë flamurin e Panamasë, Belizes, Turqisë apo ishujve Komoros.

Porti i naftës

Novorossiysk është porti i tretë më i madh rus për eksportin e naftës dhe produkteve të naftës ruse pas Nakhodka , në Oqeanin Paqësor përballë Japonisë dhe Primorsk në Gjirin e Finlandës. Që nga fillimi i pushtimit total të Ukrainës, në shkurt 2022, ngarkesa me lëndë djegëse fosile ruse me vlerë 76 miliardë euro janë larguar atje (sipas qendrës së studimit Crea në Helsinki, bazuar në të dhënat e Kpler). Rreth gjysma e saj është naftë bruto, gjysma tjetër janë produkte të rafinuara në formën e karburanteve. Kjo është zyrtarisht rreth një e pesta e të gjitha shitjeve të naftës ruse në pjesën tjetër të botës, por - do ta shohim - mund të dyshohet fort se sasitë aktuale janë shumë më të larta.

Qendra për furnizime
Sigurisht, pa Novorossiysk, Kremlini nuk do të kishte qenë në gjendje të financonte luftën e tij në intensitetin aktual: sot mbi 40% e të ardhurave të buxhetit rus janë të lidhura me prodhimin dhe eksportin e lëndëve djegëse fosile (një pjesë shumë e madhe tani vetëm nga nafta, duke pasur parasysh kolapsin e shitjes së gazit në Evropë). Dhe buxheti i ushtrisë dhe sigurisë përfaqëson rreth 38% të të gjitha shpenzimeve qeveritare. Në thelb, një kanal jetik furnizimi për agresionin e Vladimir Putin kundër Ukrainës dhe rendit ndërkombëtar kalon përmes Novorossiysk.

Roli i Italisë

Për më tepër, ajo naftë përfundoi edhe në Itali, afërsisht 5% e totalit që nga fillimi i luftës totale. Supozohet se një pjesë e madhe e këtyre blerjeve italiane janë bërë gjatë pjesës së parë të luftës, përpara embargos evropiane të naftës bruto ruse të transportuar me anije. Në përgjithësi, blerësit kryesorë nga qendra e Novorossiysk janë indianët (53%), të ndjekur nga bullgarët, turqit dhe kinezët. Por në tre vitet e fundit, Italia ka qenë ende blerësi i katërt kryesor i naftës bruto dhe produkteve të naftës që mbërrijnë nga ai port në Detin e Zi.

Financimi i luftës

Ndoshta, ajo ka lënë drejt pjesës tjetër të botës edhe më shumë sesa duket zyrtarisht. Ndoshta shumë më tepër. Bazuar në deklaratat zyrtare, qendra e studimit Crea në Helsinki vëren se 68% e eksporteve të naftës së papërpunuar nga Novorossiysk janë - të paktën në letër - me origjinë kazake. Ai nuk gërhit. Sidoqoftë, vaji kazak është i një cilësie shumë të ngjashme me naftën ruse, të dyja mund të kalohen lehtësisht si njëri-tjetri. Nuk përjashtohet aspak që eksportuesit aktualisht ndryshojnë vetëm origjinën zyrtare dhe e emërtojnë naftën bruto që në fakt është ruse si kazake, për të anashkaluar ndalimet dhe kufijtë e çmimeve të produkteve të kompanive të lidhura me Kremlinin. Nëse do të ishte kështu, të paktën një e katërta e të gjitha eksporteve të karburanteve fosile të Moskës do të kalonte përmes Novorossiysk dhe bashkë me të një pjesë e konsiderueshme e financimit të luftës.

Pse Kievi nuk sulmon portin?

Megjithatë, gjithçka është e qetë në atë liman në Detin e Zi, Kievi nuk po synon këtë infrastrukturë e cila, pak a shumë drejtpërdrejt, siguron financimin e pjesës më të madhe të shkatërrimit të qyteteve të Ukrainës. Sulmi i fundit ukrainas ndodhi në gusht të vitit të kaluar, kur një dron me një ngarkesë shpërthyese prej 450 kilogramësh goditi një anije ushtarake ruse në rrugë. Pastaj, asgjë më shumë. Megjithatë, Novorossiysk është vetëm rreth 300 kilometra nga Zaporizhzia dhe Krivi Rih dhe 700 kilometra nga Odessa . Do të ishte e lehtë për ta shënjestruar atë me dronë me eksploziv të lartë. Dhe cisternat e naftës që mbërrijnë nga Rusia kalojnë gjithë Detin e Zi drejt Bosforit, në ujërat në të cilat prodhimi i dronëve që kushtojnë rreth 250 mijë euro - dhjetëra mijëra prej tyre prodhohen në Ukrainë - kanë shkatërruar një pjesë të mirë të marinës ruse.

Çmimi i naftës dhe vetoja amerikane
 Pse Kievi nuk e ndërpret këtë rrugë jetike të furnizimit për Putinin? "Ne nuk duhet të shkatërrojmë ekuilibrin," tha së fundmi ministri ukrainas i financave Serghii Marchenko kur iu bë pyetje në konferencën "Grand Continent". “Për ne çmimi i naftës nuk duhet të jetë më i lartë se niveli aktual, por as më i ulët. Në rast se më pyesni nëse kemi ndonjë kufizim (për sulmet në rrugën e naftës në Detin e Zi, red. ), nuk mund të them." Ndoshta ishte një mënyrë diplomatike për të pranuar një realitet mjaft të qartë: ekziston një veto amerikane.

Rreziku i uljes së prodhimit nga OPEC

Sulmet ndaj qendrës së naftës në Novorossiysk nënkupton eliminimin e pothuajse 2% të tregut ndërkombëtar të naftës së papërpunuar – afërsisht ekuivalentin e dy milionë fuçive më pak në ditë – dhe rrjedhimisht rritjen e çmimit ndërkombëtar të një fuçie. Me të, kostoja e një rezervuari të mbushur plot benzinë ​​do të rritej gjithashtu për konsumatorët në Shtetet e Bashkuara dhe Evropë. Bllokimi i Novorossiysk do të ishte i barabartë me një ulje shumë të fortë të prodhimit nga OPEC. Prandaj një ndalim i nënkuptuar amerikan ndaj sulmeve në Ukrainë. Kështu Putini vazhdon të financojë agresionin e tij - i patrazuar - nën sytë e ukrainasve, të detyruar të mbrohen me një krah të lidhur pas shpine.

 

Poll
Më poshtë do të gjeni dhe kandidatët e Partisë Socialiste dhe Partisë Demokratike për të gjitha qarqet: