BOTA /

Moska hedh idenë e tunelit “Trump-Putin”, propozohet Elon Musk që ta ndërtojë

Që kur ideja u diskutua për herë të parë në fund të shekullit të 19-të, janë hedhur propozime njëri pas tjetrit, secili më ambicioz se tjetri, por pa tërhequr investitorë ose pa bindur vendet e interesuara.

Shkruar nga Versus

Moska hedh idenë e tunelit “Trump-Putin”, propozohet Elon Musk

Rusia dhe Shtetet e Bashkuara duhet të ndërtojnë një tunel hekurudhor “Putin-Trump” nën Ngushticën e Beringut për të lidhur vendet e tyre, për të zhbllokuar eksplorimin e përbashkët të burimeve natyrore dhe për të “simbolizuar unitetin”, ka sugjeruar Kirill Dmitriev, një prej njerëzve më të afërt të Presidentit rus.

Por ideja është e njëjtë, e lashtë: lidhja e Rusisë me Alaskën përmes Ngushticës së Beringut. Që kur ideja u diskutua për herë të parë në fund të shekullit të 19-të, janë hedhur propozime njëri pas tjetrit, secili më ambicioz se tjetri, por pa tërhequr investitorë ose pa bindur vendet e interesuara. Sot, sipas Dmitriev, askush nuk mund ta bënte këtë ëndërr të lashtë realitet më mirë se miliarderi amerikan Elon Musk.

Një ide "interesante", komentoi Donald Trump.

Dmitriev, drejtor ekzekutiv i fondit të pasurisë sovrane rus RDIF , si dhe i dërguari special i presidentit rus për investime dhe bashkëpunim ekonomik me vendet e huaja dhe një nga negociatorët kryesorë me Shtetet e Bashkuara, e rilançoi këtë utopi, duke u bazuar në entuziazmin e tij për rezultatin e telefonatës së fundit midis Vladimir Putin dhe Donald Trump .

Tuneli nënujor në Ngushticën e Beringut

Në pikën e saj më të ngushtë, në një vijë të drejtë, vetëm 82.5 kilometra ndajnë rajonin e gjerë dhe pak të populluar rus të Chukotka-s nga shteti amerikan i Alaskës. Dhe Ishujt e vegjël Diomede, një rus dhe një amerikan, shtrihen në mes të Ngushticës, vetëm 4 kilometra larg njëri-tjetrit. Prandaj, sipas Dmitriev, do të ishte plotësisht e mundur të gërmohej një tunel nënujor për të ndërtuar një lidhje hekurudhore dhe mallrash në më pak se tetë vjet.

"Imagjinoni të lidhni Shtetet e Bashkuara dhe Rusinë, Amerikat dhe Afro-Eurazinë me tunelin Putin-Trump, një lidhje 112 kilometrash që simbolizon unitetin", shkroi Dmitriev përpara samitit të ardhshëm SHBA-Rusi në Budapest .
Kostot e një projekti të tillë - shtoi ai, mund të reduktohen nga mbi 65 miliardë dollarë në më pak se 8 miliardë dollarë (rreth 6.9 miliardë euro), falë teknologjisë së Boring Company të themeluar nga Elon Musk në vitin 2016, e cila ndërton tunele nëntokësore dhe zhvillon makina shpimi shumë efikase që do ta bënin shpimin të paktën 10 herë më të lirë. Nuk është rastësi që Dmitriev e postoi propozimin e tij në “X”, ish-faqen Twitter, në pronësi të vetë Musk. 

Ura Kennedy-Hrushov

“Ëndrra e një lidhjeje midis Shteteve të Bashkuara dhe Rusisë përmes Ngushticës së Beringut pasqyron një vizion të qëndrueshëm, nga hekurudha Siberi-Alaskë e vitit 1904 deri te plani rus i vitit 2007”, shkroi Dmitriev, i cili gjeti frymëzim në dosjen prej 365 faqesh të hetimeve sekrete të KGB-së për vrasjen e John Fitzgerald Kennedy, të cilën ambasadori rus në Uashington ia dorëzoi vetëm pak ditë më parë kongresmenes mbështetëse të Trump, Anna Paulina Luna.

Midis dokumenteve të deklasifikuara ishte një vizatim i punuar me dorë i rrugës mjaft të ashpër të një ure hipotetike midis rajonit siberian të Çukotkës dhe Alaskës, i shoqëruar nga mbishkrimi me shkronja kapitale në anglisht: "Ura Kennedy-Hrushov e Paqes Botërore Mund dhe Duhet të Ndërtohet Menjëherë midis Alaskës dhe Rusisë". Ishte pjesë e një letre të dërguar Sekretarit të atëhershëm të CPSU-së, Nikita Hrushov, nga një qytetar i zakonshëm amerikan, Doug Sandstrom, pas vrasjes së JFK-së.

"Fondi sovran i pasurisë RDIF ka investuar dhe ndërtuar tashmë urën e parë hekurudhore Rusi-Kinë. Ka ardhur koha për të bërë më shumë dhe për të lidhur kontinentet për herë të parë në historinë e njerëzimit. Ka ardhur koha për të lidhur Rusinë dhe Shtetet e Bashkuara", shkroi Dmitriev, i cili ka zhvilluar një marrëdhënie miqësore me Steve Witkoff, të dërguarin special të Trump, dhe më parë ka sugjeruar që gjigantët amerikanë të energjisë t'u bashkohen projekteve ruse në Arktik.
Nga tragetet te një digë, të gjitha propozimet për të bashkuar SHBA-në dhe Rusinë

Në fakt, plani i parë për të krijuar një itinerar që lidh Rusinë dhe Alaskën daton që nga viti 1890, kur guvernatori i atëhershëm i Kolorados propozoi një lidhje nëpërmjet trageteve akullthyes. Por qeveria ruse, nën kryeministrin Pyotr Stolypin, e hodhi poshtë atë sepse kishte frikë nga ndërhyrjet e investitorëve të huaj.

I pari që sugjeroi ndërtimin e një ure mbi Ngushticën e Beringut ishte Joseph Strauss, i cili përfundimisht projektoi Urën e famshme Golden Gate në San Francisko, 2,737 metra të gjatë.

Në vitet 1950, inxhinieri Pyotr Borisov i paraqiti Komitetit Shtetëror për Shpikjet e BRSS-së një projekt për "Përmirësimin Themelor të Klimës", i cili parashikonte ndërtimin e një dige në Ngushticën e Beringut dhe ndërtimin e një hekurudhe përgjatë saj. Sipas planeve të tij, Rryma e Gjirit e devijuar do të ngrohte brigjet veriore të BRSS-së dhe do të shkrinte akullin e Arktikut. Një utopi që, për fat të mirë, u la shpejt në sirtar.

Kur Hrushovi takoi Kenedin në Vjenë në vitin 1961, dukej se kishte filluar një shkrirje e marrëdhënieve midis Bashkimit Sovjetik dhe Shteteve të Bashkuara. Por një vit më vonë, shpërtheu Kriza Kubane e Raketave dhe Kenedi u vra në vitin 1963. 

Dmitriev, kreu i fondit të pasurisë sovrane ruse

Ideja u përsërit disa herë në konferenca ndërkombëtare. Në vitin 1991, përpjekjeve iu bashkua ekonomisti dhe inxhinieri Viktor Razbegin , i cili, përpara takimit të gushtit midis Putinit dhe Trumpit në Alaska, shpalosi projektin e tij: 4,000 km hekurudhë në anën ruse, 2,000 në anën amerikane dhe 100 km tunele me Ishujt Diomede të përdorura për "qëllime shërbimi", të tilla si ventilimi dhe centrale baticash dhe hidroelektrike në lumenjtë siberianë për të siguruar energji.

I diplomuar në Stanford dhe Harvard dhe figurë kyçe në bisedimet SHBA-Rusi të mbajtura këtë vit në Arabinë Saudite, Dmitriev e ringjalli projektin. Por plani përballet me disa sfida: mungesën e infrastrukturës në zonë, aktivitetin e lartë sizmik dhe temperaturat që bien shumë nën zero gradë.

“Projekti i shekullit”

Edhe Fyodor Solovyov, një emigrant rus në Alaska, e kuptoi këtë kur themeloi kompaninë "InterBering" në vitin 2013, duke ftuar këdo që donte të investonte në "projektin e shekullit". Ai vlerësoi se ndërtimi i një hekurudhe nga Yakutsk në qytetin kanadez Fort Nelson dhe tre tunele paralele nën ngushticën e Beringut do të kushtonte 250 miliardë dollarë.

Por ai e kuptoi se edhe më e vështirë se gjetja e fondeve do të ishte pajtimi i interesave jo vetëm të Rusisë dhe SHBA-së, por edhe të Kinës dhe Kanadasë fqinje , të cilat e ndajnë Alaskën nga pjesa tjetër e Shteteve të Bashkuara kontinentale.

"Trump i do projektet e mëdha të ndërtimit"

Megjithatë, tabloidi rus Komsomolskaya Pravda nuk ka dyshime. "Ideja është e bukur", shkroi ajo. "Rreth dhjetë vjet më parë, revista amerikane Atlantic e kujtoi atë, dhe me hidhërim: tha se Shtetet e Bashkuara nuk ishin gati të zbatonin diçka të ngjashme, diçka 'grandioze dhe të çmendur', sepse banori mesatar i New Yorkut 'ishte i bllokuar në trafikun e metrosë, duke pritur Projektin Metro të Manhattanit: vetëm 33 blloqe shina për linjën e metrosë të premtuar prej kohësh dhe të pakapshme të Second Avenue'. Por Trump është Trump", përfundoi tabloidi, "dhe ai me të vërtetë i do projektet e mëdha të ndërtimit"./La Repubblica

Poll