Pasi kërcënuan se do t'ju "denancojmë në Instagramin", një çift influencuesish-shantazhuesish të mundshëm përfunduan në pranga në një stacion policie në Kretë .
Rreth një muaj para incidentit në vilën luksoze në Hania, platforma e njohur dhe jashtëzakonisht popullore Tripadvisor njoftoi se kishte identifikuar afërsisht 2.5 milionë vlerësime të rreme nga një total prej 31.1 milionë komentesh, yjesh kënaqësie etj., të lëna nga përdoruesit gjatë vitit 2024.
Siç është e qartë, një pjesë e madhe e këtyre vlerësimeve të rreme janë qartësisht keqdashëse, me të paktën 200,000 prej tyre që as nuk janë shkruar nga një njeri, por nga një robot me inteligjencë artificiale .
Disa vlerësime negative mund të jenë për shkak të keqdashjes së thjeshtë, por të tjerat i shërbejnë mashtrimit të pastër të përfitimit material përmes shantazhit të hapur.
Çifti në Kretë e kërcënoi pronarin e vilës me qira me publikimin e videove të incidenteve gjoja të neveritshme - buburreca, etj. Të tjerë shpikin histori të ngjashme ose edhe më të skandaloze, si kur Gil Ofarim, një këngëtar gjermano-hebre, akuzoi publikisht menaxherët e një hoteli për antisemitizëm dhe racizëm ndaj tij.
Për shkak të popullaritetit të Ofarimit në Gjermani, incidenti mori përmasat e një skandali të madh, duke trazuar opinionin publik, ndërsa pati edhe protesta në mbështetje të yllit të rokut të ofenduar. Megjithatë, menaxheri i hotelit kishte ngritur një padi kundër Ofarimit për shpifje, dhe gjatë gjyqit artisti rrëfeu se episodi nuk kishte ndodhur kurrë, se gjithçka ishte një konstruksion i tij imagjinar për hir të fëmijërisë sadiste.
Projeksion i dyshimtë
Jeta e përditshme në industrinë e turizmit vitet e fundit i përket, në një masë shumë të madhe, influencuesve .
Disa prej tyre, influencuesit në shkallë më të vogël (me një numër të ulët ndjekësish, në qindra ose disa mijëra), janë të konsumuar duke ofruar dukshmëri të dyshimtë në këmbim të akomodimit, vakteve, pijeve falas, etj.
Këto janë "dhuratat falas", siç do të thoshte dikush në të kaluarën, të mediave sociale.
Të tjerë vendosin qëllime shumë më të larta, duke kërkuar të paguhen për reklamat që do të ofrojnë, por për të cilat nuk do të kontrollohen kurrë ose nuk do të mbahen përgjegjës nëse rezultatet janë inferiore ndaj atyre që premtuan.
Sepse deri më tani, sipërmarrësit mund ta dinë vetëm empirikisht nëse suita që i dhanë secilit bloger/influencues udhëtimesh, vaktet dhe koktejet falas, trajtimet përkëdhelëse, etj., ishin ato që u përkthyen në tërheqjen e klientëve.
Në marrëdhëniet me industrinë e turizmit, influencuesit duket se kanë të gjitha avantazhet në duart e tyre - dhe pothuajse asnjë për sipërmarrësit.
Në varësi të sondazheve të cituara nga studime të ndryshme, depërtimi i mediave sociale në marketingun për turizmin varion nga 50% në 75%-80%, që do të thotë në praktikë se sot publiku zgjedh një destinacion bazuar në vlerësime pozitive.
Dhe jo aq cilësore, por sasiore, pasi nuk është e rëndësishme kush shkruan dhe çfarë, por sa prej tyre kanë vlerësuar x kompleks turistik, y restorant etj me më shumë "yje".
Duke aplikuar filtrin e duhur, bazuar në një mori vlerësimesh pozitive ose negative, një vështrim i shpejtë në ekranin e një telefoni inteligjent zakonisht është i mjaftueshëm për të mësuar gjithçka që nevojitet.
Në këtë kontekst, nëse, për shembull, sipërmarrësi ka blerë masivisht "shkëlqyeshëm" në vlerësime apo, përkundrazi, nëse "varrosja" e një biznesi të caktuar turistik është orkestruar me qëllim, janë çështje me rëndësi dytësore.
5 nga 5 yje janë të mjaftueshme si garanci për shërbime dhe kënaqësi me cilësi të lartë, pavarësisht nëse vlerësimet entuziaste (ose ankesat e tmerrshme përkatësisht) janë gjeneruar nga chatbot-et dhe makinat e Inteligjencës Artificiale .
Miniera e arit e vlerësimeve
“Plaga” e ndikuesve në turizëm nuk është gjithmonë e qëllimshme dhe e qëllimshme. Në rastin e plazhit të vogël të Calo des Moro në Ishujt Balearik, qëllimi ishte i mirë - të bëheshin më shumë njerëz të vetëdijshëm për një vend natyror me bukuri unike në Spanjë.
Megjithatë, kur plazhi dikur i panjohur dhe i qetë u mbytë nga turma e mijëra vizitorëve dhe automjeteve me rrota, autoritetet lokale i denoncuan ndikuesit dhe “turizmin selfie” që masivizon pa dallim gjithçka para tij, duke rrafshuar peizazhin.
Me sa duket e njëjta gjë mund të jetë e vërtetë edhe në Greqi, ku tani është jashtëzakonisht e dyshimtë nëse ka mbetur qoftë edhe një plazh i vetëm i paprekur, anonim dhe i shkretë në territor. Kjo është në përputhje me rritjen shpërthyese të tregut të ndikuesve, i cili aktualisht vlerësohet të ketë një vlerë mbi 22 miliardë dollarë, krahasuar me vetëm 500 milionë dollarë një dekadë më parë, sipas statista.com.
Vetëm në Instagram , ka 64 profile përdoruesish aktivë që plotësojnë kriteret për ndikuesit ose e quajnë veten ndikues. Duke pasur parasysh që shumica e udhëtarëve të sotëm ndikohen - nëse jo udhëhiqen pothuajse verbërisht - nga vlerësimet në platformat online dhe mediat sociale, roli i ndikuesve po fiton gjithnjë e më shumë pushtet.
Dhe siç do të ndodhte në çdo sektor të aktivitetit shoqëror - dhe veçanërisht në një të tillë si mediat sociale, ku korniza institucionale, etika etj., janë koncepte konfuze dhe përshtaten vazhdimisht - një grup ndikuesish po përdorin pushtetin e tyre për të frikësuar, kërcënuar dhe shantazhuar sipërmarrësit e mikpritjes, shërbimit të ushqimit etj.
Incidentet janë në rritje, ndonjëherë duke portretizuar një pamje kaotike, ndërsa menaxherët e bizneseve përpiqen t'u përgjigjen ankesave të klientëve të zemëruar dhe vlerësimeve negative.
Megjithatë, ajo që mbetet është vlerësimi "zero" dhe këshillat për shmangie të drejtuara nga viktimat e supozuara. Shpesh, për këdo që merr mundimin të lexojë të dy mendimet, lindin dyshime nëse klienti i pakënaqur ka plotësisht të drejtë në anën e tij.
Megjithatë, në luftën midis industrisë së turizmit dhe ndikuesve, më të prekshmit duket se janë biznesmenët, një element paradoksal, por edhe në përputhje me kodin moral të imponuar nga mediat sociale.
Sulmi i TikTok
Në një zhvillim paralel -jashtëzakonisht të rëndësishëm-, qendra kryesore botërore e rezervimeve online për udhëtime, akomodime, aktivitete jashtë vendit, etj. (165 miliardë rezervime vetëm në vitin 2024), Booking.com , ka ndërprerë bashkëpunimin e saj me mijëra blogerë dhe influencues udhëtimesh që specializohen në vlerësimin e hoteleve, akomodimeve turistike, etj.
Që tani e tutje, Booking.com do të presë vetëm komente nga influencues me rrjetëzim dhe ndikim të shtuar, të besueshëm dhe në shkallë të gjerë për sa i përket numrit të ndjekësve - të verifikuar dhe të çertifikuar në një farë mënyre.
Por lajmi vërtet i madh është se Booking.com në fakt po bën një ndryshim revolucionar drejtimi, pasi ia mbylli derën një pjese të influencuesve dhe ia hapi dyert gjerësisht TikTok-ut . Konkretisht, Booking.com po pranon - në një fazë pilot dhe vetëm në SHBA për momentin - rezervime përmes një shërbimi të ri që TikTok u ofron përdoruesve të tij të quajtur TikTok Go.
Skematikisht, TikTok Go e ndihmon përdoruesin të kalojë nga një video e rastësishme, le të themi për një destinacion, akomodim ose çdo gjë që lidhet me turizmin, në llogarinë zyrtare të biznesit përkatës.
Kështu, në profilin e p.sh. një hoteli në TikTok, përdoruesi mund të shikojë video të tjera të shkurtra, të marrë informacion në lidhje me lehtësitë dhe komoditetet e akomodimit, të kontrollojë vlerësimet dhe vlerësimet nga mysafirët e mëparshëm, të planifikojë qëndrimin e tij në kombinim me atraksionet, klubet ose çfarëdo që preferon si turist. Dhe sigurisht, nëse dëshiron, mund të bëjë rezervimin e tij në vend, pa dalë as nga TikTok.
Mund të thuhet se Booking.com po përpiqet të përfitojë nga efekti varësie i TikTok tek përdoruesit e tij, të cilët kanë tendencë të "jetojnë" përmes zinxhirit të pafund të videove të shkurtra që algoritmi sjell në ekranin e çdo telefoni inteligjent. Në realitet, megjithatë, TikTok Go është diçka shumë më komplekse.
Kryesisht për sa i përket marrëdhënies midis bizneseve dhe influencuesve, pasi TikTok Go po teston një lloj tjetër - më sistematik dhe të kontrollueshëm - dhënie-marrjeje. Në një kuadër të etikës elementare, ku biznesi - p.sh. një studio me qira ose një restorant - bie dakord paraprakisht me krijuesit e përmbajtjes (domethënë influencuesit) për kushtet e reklamimit, qëllimet vendosen së bashku dhe -sigurisht- përcaktohet shpërblimi.
Qoftë në para, ose në bazë të shkëmbimit të shërbimeve, me një kupon, hosting falas, etj. Megjithatë, një kusht themelor për lidhjen e një marrëveshjeje bashkëpunimi është që influencuesi-reklamuesi të jetë mbi 18 vjeç, të ketë mbi 1,000 ndjekës dhe profili i tij duhet të jetë etik, i mirë dhe dinjitoz.
Biznesmenët në kundërsulm
TikTok Go , si një sinergji eksperimentale midis platformës më dinamike të rrjeteve sociale dhe qendrës kryesore të rezervimeve turistike, është në thelb një iniciativë që mund të veprojë si katalizator për riorganizime më të gjera në status quo-në aktuale të influencuesve.
Me çfarëdo pozitivesh dhe negativesh që sjell rritja shpërthyese e marketingut të turizmit nëpërmjet mediave sociale, negativet qartë si ajo me çiftin në Hania që u përpoqën të nxirrnin 700 euro, por përfunduan duke kaluar natën në Autoforo në vend të vilës luksoze me pishinë dhe xhakuzi. Megjithatë, pikërisht për të përjashtuar tipa të tillë - parazitarë, gjoja influencues - Booking.com - dhe jo vetëm ajo - mori iniciativën.
Rasti i shantazhit të pronarit të një vile luksoze në Hania nga një çift "influencuesish" nxori në dritë "industrinë" e vlerësimeve të rreme kundër bizneseve hoteliere që ka marrë përmasa globale.
Partneriteti me TikTok është një njohje e qartë e fuqisë së mediave sociale dhe ndikimit që ato ushtrojnë në preferencat e miliona konsumatorëve. Në të njëjtën kohë, është një përpjekje për të imponuar një rend rudimentar në anarkinë e ndikuesve të udhëtimit, veçanërisht pasi Booking.com tani po bllokon mijëra përdorues të lidhur me profile të caktuara, kryesisht në Instagram, nga vlerësimet e saj, duke krijuar një listë të zezë informale të ndikuesve toksikë.
Në vend të kësaj, Booking.com thuhet se synon të forcojë marrëdhëniet me ndikuesit e vendosur, të cilët nga njëra anë garantojnë një ndikim më të fortë në një pjesë më të madhe të audiencës, nga ana tjetër pranojnë të kontrollohen për efektivitetin e tyre, gjë që përbën një "zonë gri" për shkak të fenomenit të mediave sociale dhe dimensionit të tij komercial.
Ndryshimi i ekuilibrave
Lëvizjet e Booking.com , për shkak të vëllimit të saj kolosal si protagonist në tregun global, në mënyrë të pashmangshme po formësojnë trendin e ardhshëm dominues, kushtet nën të cilat do të evoluojë marrëdhënia e trefishtë midis bizneseve, publikut dhe influencuesve. Dhe ndërsa është e sigurt se ndërhyrja e TikTok do ta ndryshojë rrënjësisht ekuilibrin, një qasje e ndryshme për racionalizimin dhe rregullimin e fushës së veprimit të influencuesve konsiston në rishikimin e kushteve të të gjithë lojës.
Në këtë ndryshim kursi, përparësi i jepet karakteristikave cilësore të influencuesve, siç është aftësia e tyre për të krijuar marrëdhënie kuptimplote me ndjekësit përmes ndarjes së përvojave reale. Në këtë dritë, sipërmarrësit e turizmit janë më të gatshëm të bashkëveprojnë me influencuesit bazuar në lexueshmërinë e komenteve të tyre dhe kohëzgjatjen e shtuar të qëndrimit të vizitorëve në profilin e tyre.
Siç është logjike, sipërmarrësi në fund të fundit gjykon përshtatshmërinë e influencuesit nga klientela hyrëse - jo vetëm nga numri, por edhe nga niveli i tyre, gatishmëria e tyre për të shpenzuar para për shërbime më të mira, etj. Kështu, në këtë marrëveshje të re, sipërmarrësit fitojnë aftësinë për të vlerësuar influencuesit, duke eliminuar modelin e mëparshëm të transaksioneve të tyre të pabarabarta dhe të njëanshme./Marrë nga Prothema.gr







